La directora de Comerç Muntsa Vilalta presenta a Lleida l’estudi “Comerç online i mobilitat: orientacions cap a un model sostenible a Catalunya”

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha presentat avui a Lleida l’estudi “ Comerç online i mobilitat: orientacions cap a un model sostenible a Catalunya”, que ha impulsat el Departament d’Empresa i Coneixement amb l’objectiu d’analitzar els hàbits de la compra online i les preferències de lliurament per part de la població. En l’acte la directora ha estat acompanyada del director dels serveis territorials del Departament d’Empresa i Coneixement a Lleida, Ramon Alturo.

La directora ha recordat que l’estudi vol dotar d’eines de coneixement al sector comercial –entitats i empreses- i les administracions per a la implementació d’actuacions adreçades a fomentar un servei de recollida de compres online sostenible, de menor impacte ambiental i de mobilitat, i que alhora potencií el comerç de proximitat.
Una de les principals dades que facilita l’estudi a és que el comerç electrònic genera uns 53 milions de compres online l’any a Catalunya. D’aquestes, el 73% es lliuren a domicili, el 12% a l’oficina i el 15% del total de les compres es recullen a través d’ alguna modalitat de Click & Collect: un 6,2% en botiga, 8,7% en punt de recollida i un 0,2% en bar/ comerç de confiança.

En aquest sentit la directora ha reiterat que a banda de l’aposta per la modalitat Click & Collect, la Generalitat és marca l’objectiu, a través de 6 accions que el 2020 “ almenys un 50% dels compradors online estiguin conscienciats sobre l’impacte ambiental i de logística que generen les seves compres i que tots els municipis de Catalunya tinguin almenys un punt de recollida físic i de proximitat”.

Please enter your comment!